Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Werkboek 2: thema op scool : focust op de school, de klas, kleuren en cijfers.
Woordenschatverwerving --- Anderstalige nieuwkomers --- Taalstimulering --- Taalontwikkeling --- Onthaalklas --- OKAN : lager onderwijs --- NT2 --- Anderstaligen --- OKAN --- Lager onderwijs --- Taalverwerving --- Taleninitiatie
Choose an application
De komst van een anderstalige nieuwkomer in je klas is een boeiende maar uitdagende gebeurtenis. Om je te helpen een traject op maat voor de nieuwkomer uit te stippelen én intussen de rest van je klas niet uit het oog te verliezen, ontwikkelden we de bundel Zin in leren! Zin in leven! met anderstalige nieuwkomers (Zill met AN). Een concrete tool om bij de hand te nemen bij de voorbereiding van je arrangementen, om in de buurt te hebben tijdens de uitvoering ervan of om je te helpen bij de reflectie over je aanpak.
Teaching methods --- Didactics of languages --- Primary education --- Anderstalige nieuwkomers --- Diversiteit --- 474.6 --- anderstalige nieuwkomers --- Nederlands als tweede taal --- onthaalklas --- leerplannen --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- NT2
Choose an application
475.2 --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Nederlands voor anderstaligen --- OKAN --- onthaalklas --- NT2 --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek --- Anderstaligen
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- nieuwkomers --- Teaching aids --- Belgium --- #PBIB:+111.25 --- 485.1 --- Handboek/cursus --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Secundair onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands --- #BSCH: vak: Nederlands --- allochtonen: in secundair onderwijs --- Allochtonen: secundair onderwijs --- onthaalklas --- Onthaalklas --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Secundair onderwijs --- OKAN
Choose an application
"Instroom" is een doelgerichte methode voor jonge anderstaligen en hun leerkrachten. De doelstellingen sluiten aan bij de Vlaamse ontwikkelingsdoelen voor OKAN. Vanuit concrete taalhandelingen worden de basisprincipes van de Nederlandse taal en essentiële woordenschat aangereikt en getraind in taakgerichte opdrachten. In Instroom 2 komen volgende thema's aan bod: overal taal, gezond & wel, binnen & buiten, communicatie, do's en don'ts en blik op de wereld.
Nederlands --- OKAN --- onthaalklas --- 838.5 --- NT2 --- anderstaligen --- Onthaalklas --- Nederlands voor anderstaligen --- * 838.5 --- schoolboeken --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- PHL-Education 13 --- Nederlands tweede taal --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2014 --- 485.1 --- Nederlande taal en letterkunde --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Beginners --- Beginner --- Didactics of Dutch --- Secondary education
Choose an application
Competentiegericht en behoeftegericht werken staat centraal in het taalonderwijs. Het aanleren van een taal moet aansluiten bij wat de student in reële situaties zal nodig hebben. Deze nieuwe methode Nederlands voor Anderstaligen (NT2) is in die zin geïnspireerd. Het lesmateriaal is zinvol, herkenbaar en met taakverdelingen volgens rollen en talenten. De functionele taaltaken zijn gebaseerd op de taalprofielen van het Europees Referentiekader. Ze bevatten authentiek luister-, lees- en werkmateriaal. Het vertrekpunt is de context die aansluit bij reële taalgebruik situaties van de student. Het zijn afzonderlijke pakketjes die de lesgever de mogelijkheid geven te differentiëren volgens de taal- of leerbehoeften van de student. Die heeft bovendien leerversterkers (een spiekkaart, vocabulaire- en grammaticafiches) om zo veel mogelijk zelfstandig te werk te gaan. Per taaltaak is er een evaluatiefiche die de student voor zichzelf moet invullen. Deze fiche wordt samen met de lesgever bespro ...
*838.5 --- didactiek --- NT2 --- Nederlands --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2016 --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- taalkunde --- 801 --- Nederlands voor anderstaligen --- taaltaken --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Taalonderwijs; Nederlands --- #KVHA:Nederlands voor anderstaligen --- Didactiek --- OKAN --- onthaalklas
Choose an application
40 woordkaartenThema's : 1. sinterklaas, 2. kerstmis
Didactics of languages --- Primary education --- NT2 --- Lager onderwijs --- Taalverwerving --- OKAN --- Taleninitiatie --- Anderstaligen --- Onthaalklas --- Woordenschatverwerving --- Anderstalige nieuwkomers --- Taalstimulering --- Taalontwikkeling --- OKAN : lager onderwijs --- Menselijk lichaam --- Kleding --- Familie --- Emotie --- Voeding --- Groente --- Fruit --- Winkel --- Verpakking --- Straat --- Vervoer --- Ontspanning --- Dier --- Sinterklaas --- Kerstmis
Choose an application
#PBIB:+111.24 --- Nederlands --- #BSCH: vak: Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- anderstaligen --- basisonderwijs --- onthaalklas --- Anderstalige nieuwkomers --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taalvaardigheid --- audiocassette --- 450.9 --- 475.2 --- Intercultureel onderwijs ; materialen --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Taalonderwijs ; basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Overige onderwerpen --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Allochtonen --- Anderstaligen --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Goochelen --- Handboek --- Knutselen --- Kringspelen --- Onthaalklas --- Proefjes --- Rekenen --- Tekenen --- Verhalen --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nt2 --- Spreken ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving --- NT2 ; basisonderwijs
Choose an application
De TASAN gaat na of een anderstalige nieuwkomer voldoende taalvaardig is om de lessen in de eerste graad secundair onderwijs te volgen en op welke vlakken hij nog ondersteuning nodig heeft. De TASAN meet luister-, lees- en schrijfvaardigheid. Spreekvaardigheid is niet opgenomen om praktische redenen. De nadruk ligt vooral op de taalvaardigheid die de leerlingen nodig hebben om te functioneren op school.
Didactics of secundary education --- Didactic evaluation --- Didactics of Dutch --- #KVHB:Test; secundair onderwijs --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Test; taalniveau --- #PBIB:+111.25 --- Evaluatie --- Nederlands --- #KVHB:Taaltest --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Anderstaligen --- taalvaardigheid --- taalvaardigheidstoetsen --- onthaalklas --- secundair onderwijs --- anderstaligen --- 485.15 --- Nederlands als tweede taal --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Secundair onderwijs --- Didactic evaluation. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of secundary education.
Choose an application
Voor het eerst naar school gaan is voor een kleuter een nieuwe ervaring. Hij moet leren leven in een groep van kinderen, zich aanpassen aan onbekende situaties, omgaan met vreemde volwassenen.Er duiken ook verschillende routines of gewoonten op binnen die specifieke schoolstructuur. Routines zijn krachtige leermomenten, omdat ze een belangrijk aandeel hebben in de schooldag en nauw aansluiten bij de behoeften en de ontwikkeling van een jonge kleuter. Bovendien zijn het dé momenten bij uitstek om een rijk en begrijpelijk taalaanbod aan te bieden, spreekkansen en spreekruimte te creëren en veel individuele feedback te geven. En ze vormen de uitgelezen kans om te communiceren met ouders en hen te betrekken bij het klasgebeuren.Het loont dus meer dan de moeite om routines zinvol en betekenisvol in te vullen in functie van het welbevinden, de ontwikkeling en de taalverwerving van een jonge kleuter. Om dit te realiseren reikt dit boek inspirerende ideeën aan rond dagelijkse routines.https://www.standaardboekhandel.be/p/minimaal-maxitaal-9789044129212
Taalverwerving ; kleuters --- taalstimulering --- kleuteronderwijs --- onthaalklas --- taalverwerving --- routines --- 471.41 --- kleuters --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Taalverwerving --- 471.5 --- Taalstimulering --- Peuters --- Zelfredzaamheid --- Taal en verbale expressie --- Kindergarten --- Didactics of Kindergarten --- Kleuteronderwijs ; methodiek --- PXL-Education 2015 --- taalontwikkeling --- taalvaardigheid --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- Methodiek --- 2,5-jarigen --- Taalopvoeding --- mondelinge expressie --- ontwikkeling van het kind --- schoolorganisatie --- dagelijks leven --- PXL-Onderzoeksproject --- taalopvoeding --- Kleuter --- 2,5-jarige --- Didactics of languages
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|